قدس آنلاین-اراک - الهه موحد:رئیس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به شروع خرید تضمینی شیر مازاد تولید کننده‌های استان گفت: استان مرکزی امسال در گروه استان‌هایی قرار گرفته که خرید شیر برای آن در نظر گرفته شده که سهم استان خرید ماهانه ۹۰۰ تن شیر مازاد تولیدکنندگان استان به قیمت ۱۳۰۰ تومان است.

خرید تضمینی ماهانه ۹۰۰ تن شیر در استان مرکزی شروع شد

همتی افزود: برنامه‌ریزی شده که این شیر خریداری شده تبدیل به شیر خشک شود و با صادر کردن آن یک تنظیم در بازار ایجاد شده و به قیمت نرم برسیم و قراردادهای لازم با کارخانه‌های مربوطه منعقد شده ‌و قرار است تفاوت آن با ۱۳۰۰ تومان به صورت یارانه به دامداران پرداخت شود.

وی تصریح کرد: این ماه خرید شیر از شهرهای اراک، خنداب، شازند و خمین شروع شده ‌که بیشتر از گاوداران صنعتی خرید انجام می‌شود البته از دامداران سنتی نیز در صورت داشتن شیر با شرایط لازم خرید انجام می‌شود و باید شیر مورد نظر کیفیت لازم را داشته باشد و از تمامی شرایط مانند پایین بودن بار میکروبی برخوردار باشد.

همتی ادامه داد: البته تولیدکنندگان شیر راغب این طرح نیستند و خیلی استقبال نشده البته بحث خرید تضمینی به این شکل است که ما اعلام می‌کنیم محصول موردنظر را با شرط داشتن شرایط لازم با قیمت تعیین شده می‌خریم و هیچ اجباری وجود ندارد و خرید تنها در صورت تمایل تولیدکننده انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.